هشدار اتحادیه اروپا به آمریکا در مورد اعمال محدودیت‌های تجاری

خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد: اتحادیه اروپا به آمریکا هشدار داد در صورت اعمال محدودیت‌های تجاری بر این اتحادیه از سوی واشنگتن، نهاد مزبور واکنش سریع و مناسبی نشان خواهد داد.
«مارگاریتیس شیناس»، سخنگوی کمیسیون اروپا به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا آماده است در صورت اعمال تمهیدات محدود‌کننده تجاری بر صادرات ما از طرف آمریکا، فوری و به نحوی شایسته واکنش نشان دهد.
وی افزود: برای ما، سیاست‌های تجارتی یک بازی حاصل صفر نیست و در آن بحث برنده و بازنده مطرح نمی‌باشد. ما در اتحادیه اروپا اعتقاد داریم که تجارت می‌تواند و باید از وضعیت برد - برد برخوردار باشد.
شیناس گفت: همچنین معتقدیم در حالی که تجارت باید باز و منصفانه باشد، بلکه همچنین باید بر قوانین و مقررات مبتنی شود.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، اتحادیه اروپا را به تجارت غیرمنصفانه متهم و این نهاد را به اعمال محدودیت‌هایی در این زمینه تهدید کرد.
وی در مجمع جهانی اقتصاد، شعار انتخاباتی خود تحت عنوان «اول آمریکا» را به نخبگان تجاری جهانی القا کرد و در عین حال گفت: شعار اول آمریکا به منزله «آمریکا به تنهایی» نیست. وی تلویحا اشاره کرد که واشنگتن ممکن است مجددا به توافق «مشارکت ترانس پاسیفیک» که یک سال پیش از آن خارج شد، ملحق شود.
پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک که نسخه نهایی آن چهارم فوریه 2016 در نیوزیلند به امضا رسید، حاصل هفت سال مذاکرات میان کشورهای استرالیا، برونئی، کانادا،‌ شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور، آمریکا و ویتنام بود.
این در حالی است که دولت ترامپ پیش‌تر در ماه جاری، تعرفه‌های سنگینی بر واردات ماشین‌های لباسشویی و پنل‌های خورشیدی اعمال کرد.
این دولت همچنین سال گذشته وعده داد حدود 300 درصد تعرفه تنبیهی بر هواپیماهای ساخت شرکت کانادایی «بمباردیه» اعمال می‌کند. این مناقشه، روابط بین آمریکا و کانادا و در سطحی پایین‌تر روابط واشنگتن با لندن را پرتنش کرده است. شرکت بمباردیر از نیروی کاری بالایی در انگلیس برخوردار است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتاق مشترک ایران و چین خبر داد افتتاح مجدد حساب‌های مسدود شده ایرانیان در چین آغاز شد سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد؛ مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل‌های انرژی تظاهرات هزاران نفری در شهرهای روسیه علیه پوتین دادگاه عالی رژیم بحرین حکم سلب تابعیت و حبس شیخ عیسی قاسم را تایید کرد محمد علی خادمی کوشا تمایز حق انتقاد و حقانیت انتقاد نشانه‌های زوال قدرت آل سعود حیدرالعبادی: یک لشکر تروریست درسوریه آموزش می‌بیند ولی آمریکا و روسیه کاری نمی‌کنند عضو شورای ملی ایران و آمریکا: قانونگذاران آمریکا مانع کارشکنی در برجام و انزوای ایالات متحده شوند هشدار اتحادیه اروپا به آمریکا در مورد اعمال محدودیت‌های تجاری در گفت و گو با مهندس علیمراد اکبری معاون آب و خاک جهاد کشاورزی اولویت‌های ملی صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی در نشست خبری اعلام شد؛ افزایش چشمگیر امید به زندگی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گلزار شهدای سراسر کشور گلباران می‌شود فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه: شاهد تغییر رفتار امریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم ارسال لایحه مربوط به کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی به مجلس نمایندگان مجلس امروز از زندان اوین بازدید می‌کنند حمایت اتحادیه آفریقا از برجام معاون اول رئیس جمهور: نهایی شدن 12 میلیارد دلار قرارداد فاینانس از دستاوردهای برجام است